Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@style24.se
Vår juridiska namn är: Bruno Kristoffer Hruzik EF, organisationsnummer: 950303-3574, adress: Järnvägsgatan 16B, 461 31 Trollhättan, Sverige.

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Style24.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av style24.se.  Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram tills att varan är skickad. Style24.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och style24.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress. En beställning gjord i någon annans namn utan dennes tillåtelse, eller en beställning som på något sätt skadar Style24, polisanmäles.

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som style24.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt och transport

En fraktkostnad om 69 kr tillkommer inom Sverige.

De flesta av våra ben tillverkas efter kundens beställning – tillverkningstiden står i varje produktbeskrivning.

Frakttiden hos oss är 3-5 dagar och frakten utförs av DPD/Postnord eller DB Schenker. När din order skickas får du ett mail från oss med spårningsnummer och en länk där du kan följa sändningen. Du blir också aviserad av fraktbolaget och får välja om du vill hämta ut paketet hos ombudet eller om paketet ska hemlevereras.

Det är fraktföretaget som bestämmer vilka fraktalternativ som är tillgängliga, beroende på vart i landet leveransen ska ske samt paketets mått och vikt (stora paket kan inte alltid hämtas hos ombud, detta pga. regler kring arbetsmiljön).

OBS! Spåra ditt paket och meddela oss ifall paketet verkar fastnat någonstans. När du gör din beställning kontrollera att du uppgivit korrekt kontaktuppgifter. Ifall paketet inte kan levereras pga att dina kontaktuppgifter inte stämmer, hanterar vi returen som ”Ej uthämtat paket”. Se punkt 14

4. Betalning

Style24.se samarbetar med Klarna AB (org.nr. 556737- 0431) där Klarna AB tillhandahåller flera betallösningar via Klarna Checkout. Klarna AB:s tillhandahållande innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning, Klarna Direkt, samt betalning genom internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. När du godkänner våra köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna AB:s villkor. Aktuella villkor hittar du på klarna.se eller direkt i kassan.

5. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer som är utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller får problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@style24.se.

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.

Återsänd vara måste vara oanvänd och välförpackad.

Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Du och transportföretaget ansvarar för risken vid eventuell retur till oss.

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post info@style24.se för vidare instruktioner. Bifoga bild på produkten och även en närbild på felet/skadan. Kom ihåg att skriva ditt namn och din adress och om möjligt även ditt beställningsnummer. Returnera inte bordsbenen innan vi har avtalat om det.
Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

11. Återbetalningar

Återbetalning sker via Klarna. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och det görs snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@style24.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja några personuppgifter.

Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU.
Nedan följer information vilka uppgifter vi lagrar, varför, vilka tar del i de och hur länge.

  • Namn, efternamn, adress, telefonnummer, e-mail – dessa uppgifter används för att kunna leverera din order till dig. Vi lagrar dessa i max tre år pga. reklamationsrätten som ger konsumenten rätt att reklamera fel på produkten i tre år.
    Dessa uppgifter får också våra leverantörer som:
    -Klarna (inklusive personnummer) – som sköter betalningar
    -Transportföretagen: DPD, PostNord, UPS eller DHL – beroende på vilken transportör används för att leverera din order.
  • IP-nummer – i vissa fall klassas IP-nummer som personuppgift. IP-nummer registreras när du lägger en order i vår e-butik, den sparas tillsammans med information om ordern (namn, adress, e-mail osv.).
    I det fallet är den sparad för din säkerhet, om någon annan lägger order i ditt namn kan ip-nummer underlätta polisens arbete vid misstanke om brott.

14. Ej uthämtat paket

Om det har gjorts flera försök till leverans utan framgång debiteras du som kund en returfrakt och administrativ avgift på 250 kr. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.

15. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
”European Commission official websiteThe Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”

16. Övrigt

Vi kan tyvärr inte garantera att bilderna återger varans utseende helt och hållet. Dels med anledning av att små detaljer inte syns och dels för att olika bildskärmar har olika inställningar vad gäller färger, ljusstyrka etc.

 

 

Shopping cart

close
Scroll To Top